Friday 9 November 2012

"Nette" Kieferhof´s Chick Ginette


Nette (KC Ginette) var efter en längre tid hos oss över natten.
På morgonen när vi var ute och gick hade jag förstås kameran med mig och när 

jag kollade på inställningarna så passade Nette på att stjäla min mösssa.

Jag hade helt glömt vilken mösstjuv hon är.
Lusen försökte tappert få tillbaka mammas mössa men förgäves.
 
Nette (Kieferhof´s Chick Ginette)

Nette( KC Ginette) kävi pitkästä aikaa meillä yökylässä.
Kamera piti tottakai otta mukaan aamulla kun lähdimme kävelylle ja kun sitä säätelin niin Nette varasti piponi.
Olin kokonaan unohtanut minkälainen pipovaras se on.
Lusen yritti epätoivosesti ottaa mamman myssy takaisin mutta tuloksetta.


Nette och Lusen

Nette (KC Ginette) was sleeping over at our place and in the morning when we took a walk I had, of course, my camera with me.
I was checking the settings when Nette came and stole my cap from my head.
I had totally forgotten what kind of capthief she is.
Lusen did everything to rescue mothers cap from the thief but without result.

Nette

No comments: